Κατηγορίες
TEXNH

Αποφθέγματα για την Τέχνη

  • Αν ακούσεις μια φωνή να σου λέει “δεν είσαι ζωγράφος”, τότε πρέπει, φίλε μου, να ζωγραφίζεις οπωσδήποτε και η φωνή θα σιωπήσει, μόνο όμως με τη δουλειά. – Βίνσεντ βαν Γκογκ
  • Άριστος φύλακας του ανθρώπου είναι ο λόγος σε συνδυασμό με την μουσική. Καθώς μόνο αυτός θα γίνει ο ισόβιος σωτήρας της αρετής, αν υπάρχει μέσα σ’ αυτόν που την κατέχει. – Πλάτων
  • Αυτή είναι η μοίρα του καλλιτέχνη: Μια ζωή να τον κρίνουν άνθρωποι που έχουν λιγότερο ταλέντο, λιγότερη φαντασία και λιγότερο γούστο απ’ αυτόν. – Ρόντα Αλεξάντερ
  • Αφηρημένη τέχνη: έργα ατάλαντων, πουλημένα από τους ασυνείδητους στους εντελώς άβουλους και μπερδεμένους. – [Άγνωστος]
  • Για ν’ αναπτυχθούν οι τέχνες πρέπει να θηλάσουν το γάλα της ελευθερίας. – Φρίντριχ Σίλερ
  • Για να μην καταστραφούμε από τη γνώση, έχουμε την Τέχνη. – Φρειδερίκος Νίτσε
  • Γιατί να προσπαθείτε να καταλάβετε την τέχνη; Αφού δεν προσπαθείτε να καταλάβετε για τι κελαηδάει το πουλί. – Πάμπλο Πικάσο
  • Δεν είμαι οπαδός της τέχνης για την τέχνη, και δεν θα κουνήσω το δαχτυλάκι μου για να γράψω κάτι που δε θα έχει τίποτα, εκτός από καλλιτεχνικές αρετές. – Τζωρτζ Μπέρναρντ Σω
Κατηγορίες
ΓΛΩΣΣΑ

Με προσκαλούν και προσκαλώ

Σε αυτή την ενότητα θα μάθουμε:

Σε αυτή την ενότητα θα μάθουμε:

  • Να διαβάζουμε και να καταλαβαίνουμε προσκλήσεις και ευχετήριες κάρτες.
  • Να γράφουμε και εμείς προσκλήσεις και ευχετήριες κάρτες.
  • Να ξεχωρίζουμε τις λέξεις ή τις φράσεις που μας δείχνουν πού και πότε γίνεται κάτι.
  • Ποια ρήματα τελειώνουν σε –αίνω και ποια σε –ένω.
  • Τι είναι τα αριθμητικά.
  • Να γράφουμε και να λέμε σωστά την ημερομηνία και την ώρα.
  • Τις λέξεις που δηλώνουν συγγενικά πρόσωπα
Κατηγορίες
ΓΛΩΣΣΑ

Αλληλογραφώ

Σε αυτή την ενότητα θα μάθουμε:

  • Να διαβάζουμε και να καταλαβαίνουμε επιστολές και μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
  • Να γράφουμε και εμείς επιστολές και μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
  • Πότε χρησιμοποιούμε πληθυντικό αριθμό (πληθυντικό ευγενείας), όταν μιλούμε ή γράφουμε σε κάποιον.
  • Το ρήμα έχω.
  • Να καταλαβαίνουμε τι σημαίνουν οι σύνθετες λέξεις και να φτιάχνουμε και εμείς τέτοιες λέξεις.
  • Λέξεις που έχουμε δανειστεί από άλλες γλώσσες.

Κατηγορίες
ΓΛΩΣΣΑ

Νιώθω

Νιώθω

Σε αυτή την ενότητα θα μάθουμε:

  • Να μιλάμε για τα συναισθήματά μας.
  • Ουσιαστικά, επίθετα και ρήματα, για να εκφράζουμε αυτά που αισθανόμαστε.
  • Να βρίσκουμε τα αντίθετα συναισθήματα.
  • Να κλίνουμε το ρήμα νιώθω και άλλα ρήματα όπως αυτό.
  • Να σχηματίζουμε φράσεις με επίθετα που δηλώνουν «πιο πολύ».
  • Να κλίνουμε τα θηλυκά ουσιαστικά σε –ου.
  • Να γράφουμε αφηγηματικά κείμενα

Το τραγούδι του κλόουν, που υπάρχει στο βιβλίο, θα το συναντήσεις ολόκληρο στο Ανθολόγιο της Γ’ και Δ’ Δημοτικού. Αν θέλεις να το δεις κάνε κλικ στην εικόνα.

Κατηγορίες
TEXNH

(Γιατί) είναι χρήσιμη η τέχνη

ΑRT!!!!

Τέχνη! Την χρειαζόμαστε; Ποια είναι η χρησιμότητά της; Θυμίζει ίσως ερώτημα σε κείμενο έκθεσης ιδεών λυκείου.

Η τέχνη για 5 λόγους είναι σημαντική και μάλλον απαραίτητη

  • Αντλούμε αισιοδοξία μέσα από την επαφή μας με την τέχνη.
  • Νιώθουμε λιγότερο μόνοι λόγω της τέχνης.
  • Μας βοηθά να επανακτήσουμε την ψυχική μας ισορροπία.
  • Μας βοηθά να αποτιμήσουμε τα πράγματα.
  • Προπαγανδίζει εκείνο που πραγματικά έχει σημασία.

Για όσους ωστόσο δεν πρόκειται για ερώτημα στο οποίο μπορούν να απαντήσουν εύκολα ή αυτόματα, το παρακάτω βίντεο είναι πολύ διαφωτιστικό. Σύντομο και περιεκτικό.